#Szybki przepis: Wegański mus czekoladowy!

Przez tyle lat korzystając z cieciorki z puszki popełniałam niewybaczalny błąd! Wylewałam ten cenny płyn do zlewu i zapominałam, że kiedykolwiek istniał…Aż odkryłam przepis na przepyszny mus czekoladowy na Jadłonomii. Nie dość, że szybki, to jeszcze sprzyja przeciwdziałaniu marnotrawstwu żywności. Układ idealny! Przejdźmy zatem do rzeczy. Owy płyn, pozostający po gotowaniu ciecierzycy albo odsączeniu jej Czytaj dalej

#1 Czego jeszcze nie wiecie o owocach i warzywach?

O tym, że warzywa i owoce są zdrowe wiedzą już chyba przedszkolaki. Jednak dzisiaj postanowiłam pokazać Wam je z innej strony. W związku z tym zebrałam dla Was  parę ciekawostek, o których mam nadzieję jeszcze nie wiecie, a jeśli wiecie to może nie o wszystkich 🙂 Jeśli cierpicie na zespół metaboliczny, szukacie produktów o właściwościach Czytaj dalej

#Szybki przepis: Zdrowy krem czekoladowy

Czekoladowy krem kojarzy mi się jednoznacznie z przyjemnością. Zaczęłam więc kombinować jak upodobnić go do powszechnie znanej nutelli, a jednocześnie sprawić, że zamiast bombą kaloryczną, będzie bombą zdrowia. Tak powstał, w mniej niż 3 minuty(!), krem czekoladowy. Do jego przygotowania potrzebujemy raptem…3 składników! Składniki: 2 dojrzałe banany 1 łyżeczka kakao 2 łyżeczki domowego masła orzechowego Czytaj dalej

Praktyczne wskazówki żywieniowe dla dawców krwi!

Oddawanie krwi to jeden z piękniejszych gestów, jaki możemy zrobić dla innych osób. Coraz więcej osób staje się też regularnymi krwiodawcami, co wpływa na ich organizm. Jak zatem zadbać o siebie by być honorowym, ale i zdrowym dawcą krwi? Najczęściej pojawiającymi się objawami, zaraz po oddaniu krwi, są osłabienie, zmęczenie, zawroty głowy, czy omdlenia. Aby Czytaj dalej

Ryby w ciąży – czyli jak to z nimi jest, gdy jesteśmy w ciąży?

Jedzenie ryb w ciąży to ciągle temat kontrowersyjny. Jedni zalecają ich unikanie ze względu na zanieczyszczenie metalami ciężkimi i innymi toksycznymi substancjami, inni zalecają wskazując na to, iż są doskonałym źródłem kwasów omega-3, niezbędnych zwłaszcza w okresie ciąży. Jak to w końcu jest z tymi rybami – jeść czy nie jeść? Zacznijmy od powodów dlaczego Czytaj dalej

Insulinooporność a aktywność fizyczna – czyli jak ćwiczyć, by schudnąć!

Insulinooporność to zaburzenie metaboliczne polegające na obniżonej wrażliwości organizmu na działanie organizmu, pomimo jej prawidłowego lub podwyższonego stężenia we krwi. Nieprawidłowa reakcja organizmu na ilość wytwarzanej insuliny powoduje, że jego ilość wytwarzana jest w coraz większych ilościach, a w konsekwencji może prowadzić do to wielu chorób. Kluczowe są zwłaszcza choroby układu krwionośnego oraz cukrzyca typu Czytaj dalej

Permareksja, czyli uzależnienie od bycia na diecie!

Skrupulatnie liczysz kalorie, planujesz kolejne ograniczenia w diecie, a może zanim coś zjesz, musisz wszystko zważyć i upewnić się, że za dużo nie nałożyłaś(eś)? Uważaj, możesz cierpieć na permareksję! Permareksja to zaburzenie odżywiania pokrewne do anoreksji. Określenie to wywodzi się z dwóch słów łacińskiego perman?re ? trwać i greckiego orexis – apetyt i polega na Czytaj dalej

Szybki lunchbox do szkoły/pracy :)

Odkąd mam możliwość podgrzewania sobie jedzenia poza domem, coraz częściej zabieram ze sobą przygotowane dzień przed lunchboxy. Jako, że staram się coraz mniej smażyć, w mojej kuchni pojawiają się eksperymenty z szybkimi przepisami, do których wykorzystać można parowar. Tak powstała moja  dietetyczna „moussaka”, którą mogę polecić z czystym sercem 🙂 Dietetyczna „moussaka” Składniki: mięso mielone Czytaj dalej