Kim jest i dlaczego warto skorzystać z usług psychodietetyka?

Określenie ‚psychodietetyk’ bardzo często spotyka się ze zdziwieniem różnych osób, które właśnie je ode mnie słyszą. Nie wszyscy rozumieją na czym polega praca takiego specjalisty, w związku z tym chciałabym Wam przybliżyć sylwetkę takiej osoby. Psychodietetyka to dziedzina, która łączy w sobie wiedzę dotycząca żywienia i zdrowia ludzi z wiedzą psychologiczną. Celem takiej kombinacji jest Czytaj dalej

Zaplanuj swoją zmianę, czyli kalendarz na styczeń i luty do wydrukowania!

Ależ leci ten styczeń! Ledwo go nadganiam, ale liczy się, że w końcu doganiam. Dzisiaj mam dla Was coś, co mam nadzieję pomoże Wam trochę z organizacją, a mianowicie kalendarz na styczeń i luty do wydrukowania! Daję taki pakiet, bo styczeń połowę już zabrał, a luty przed nami, ale nic straconego! Następne części będą się Czytaj dalej

Postanowienia noworoczne w praktyce, czyli jak przygotować tygodniowy jadłospis

Słowo się rzekło! Postanowienia noworoczne już dawno zostały spisane na kartce, więc teraz czas by je wdrożyć. Bo nie wiem, czy wiecie, ale od samego zapisania paru słów, jeszcze nikomu się życie magicznie nie odmieniło…A zatem czas na praktykę! Jedną z częściej wypisywanych noworocznych zmian, jest „będę się zdrowo odżywiać„, ewentualnie „schudnę x kg„. Tylko Czytaj dalej

Jak przytyć nie tylko w święta?

W tym roku postanowiłam napisać post, inny niż wszystkie wokół i skierować go do osób, które nie mogą przytyć. Jakiś czas temu dostałam parę wiadomości sugerujących, że fajnie by było gdybym i o tym napisała, dlatego dzisiaj parę wskazówek dla tych, którzy chcieliby  przytyć! Najczęściej wszyscy piszą o odchudzaniu, o tym jak nie przytyć w Czytaj dalej

Nie mogę schudnąć, czyli czym jest insulinooporność?

Coraz w częściej w gabinecie spotykam się z pacjentami, którzy „nie mogą schudnąć”, choć próbowali wszystkiego. Wtedy w mojej głowie od razu rodzi się pytanie o aktualne wyniki badań i zdiagnozowane choroby. Gdy z ust pacjenta pada „insulinooporność”, to wiem, że mamy utrudnione zadanie, ale nie niemożliwe do zrealizowania. Czy z insulinopoopornością można schudnąć? TAK! Czytaj dalej

Dlaczego samo odchudzanie nie zmieni Twojego życia?

Motywacja do odchudzania to ważny element całego procesu. Bardzo często wśród moich podopiecznych spotykam się z tym, że do redukcji zbędnych kilogramów zmotywowała ich wizja lepszego wyglądu, a co za tym idzie łatwiejszego życia. Dzisiaj chciałabym Was uświadomić, że zgubienie kilku kilogramów nie rozwiąże Waszych problemów, jeśli nic z nimi nie zrobicie! Wydaje nam się, Czytaj dalej

Jak schudnąć jesienią? Poznaj moje sposoby na odchudzanie i pobierz jadłospis na jesienny dzień.

Czy zauważyliście, że po 16:00 jest już ciemno? Wydaje się jakby dzień się skrócił, a wraz z nim uleciała cała energia do działania. Mam wrażenie, że mój organizm, gdy tylko robi się ciemno, przechodzi na tryb „nic nie robić” i utrudnia mi skupienie się na różnych zadań. W związku z tym, że ostatnio zamieszkała ze Czytaj dalej

Praktyczne podejście do odchudzania – wskazówki dla początkujących, cz.2: Dlaczego nie chudnę?

W poprzednim poście z tej serii mogliście sprawdzić od czego zacząć przygotowania do odchudzania, jak ustalić zapotrzebowania energetyczne oraz zdecydować o ile obniżyć kaloryczność Waszej diety. Czas na kolejne wskazówki! Wiecie już, że żeby schudnąć trzeba obniżyć podaż kalorii, ale co w momencie, gdy obniżyliście, działacie i dalej nic? Wydarzyć się mogły następujące rzeczy: Za Czytaj dalej

#6 Domowe słodycze: Fit ciasto porzeczkowe z bezową pianką

Ostatnio w moich słodkich przepisach dominowały orzechy, dlatego czas na lekką modyfikacje! Tym razem mam dla Was propozycję ciasta z porzeczkami i przepyszną bezową pianką. Do tego ciasto jest bez cukru, więc spokojnie można je określić jako fit! Odkąd zaczęłam pracę jako dietetyk, wiedziałam, że głównie będę chciała walczyć z mitem, że dieta to same Czytaj dalej