#12 Inspirator, czyli podsumowanie inspiracji tygodnia

#12 Inspirator, czyli podsumowanie inspiracji tygodnia

Kolejny tydzień za nami. Jak ten czas szybko leci! Zaraz się zaczyna szkoła i jednocześnie kończą wakacje. Mimo wszystko czekam na wrzesień i sezon grzybowy, bo to jedna z moich ulubionych czynności jesienią. A Wy czekacie na jesień? 😉 No dobra, już przechodzę do dzisiejszych inspiracji!

PRAKTYCZNE PORADY – JAK ŁĄCZYĆ OPIEKĘ NAD DZIECKIEM  Z ROZWOJEM ZAWODOWYM

Choć wydaje się, że to temat tylko dla kobiet posiadających dzieci, to tak naprawdę dla każdej kobiety, bo każda z nas martwi się jak to będzie, gdy już dzieci się pojawią. W końcu temat w dzisiejszych czasach jest naprawdę trudny – coraz mniej kobiet chce zostać w domu i zrezygnować z rozwoju zawodowego, a jednocześnie chciałyby być dla swoich dzieci dostępne w jak największym stopniu. Ważną kwestią jest też suma zarobków. Niestety przeważnie ciężko się utrzymać z jednej pensji. Jednak nie jesteśmy z tym same. Temat ten dotyczy wielu kobiet i wiele kobiet inspiruje jak można połączyć opiekę na dzieckiem z rozwojem zawodowym. Wybór ten nie musi być czarno-biały.

Bardzo fajnie temat przedstawia Ewelina Mierzwińska, która jest certyfikowanym coachem i nie raz w blogosferze możecie się na nią natchnąć, gdyż pracuje z wieloma osobami, które rozkręcają swój biznes. Posłuchać wypowiedzi Eweliny i przeczytać jej artykuł  możecie tutaj lub filmik do obejrzenia poniżej. Dla mnie kop inspiracji!

MOTYWACJA _- 3 FILARY SKUTECZNEJ ZMIANY

Aby zmiana była trwała i skuteczna, warto sprawdzić czy macie rozpracowane 3 filary skutecznej zmiany. Pisałam już o tym na blogu, w kontekście mężczyzny, który schudł, bo zostawiła go dziewczyna. Moim zdaniem, aby zmiana była efektywna musi mieć wypracowaną solidną bazę. W końcu zmiana to proces, a nie jednorazowa decyzja. Każdy szuka swojej motywacji, ale nie ma nic bardziej skutecznego niż działanie dla siebie. Jeśli nie chcecie dołączyć do 80% osób, które w ciągu 3 lat wracają do swojej poprzedniej masy ciała, sprawdźcie ten wpis 😉

BLOG TYGODNIA – PIELĘGNACJA KRĘCONYCH WŁOSÓW

Ostatnio zainteresowałam się temat domowej pielęgnacji kręconych włosów. Jeśli jesteście szczęśliwymi posiadaczkami loczków, to koniecznie musicie się zapoznać z blogiem i instagramem Curly Madeleine i zacząć dbać o swoje kręciołki. Ja już od pierwszego razu umycia włosów wg metody OMO (odżywianie – mycie – odżywianie) czuję ogromną różnicę, ale tak jak w odchudzaniu, tak i w dbaniu o loczki – podstawą jest konsekwencja i cierpliwość 😉

 

NA BLOGU – PRZEPIS WART SPRÓBOWANIA

  • W tym tygodniu (nieskromnie) polecam Wam snickersa mojego autorstwa! Jeśli ciągle walczycie z ochotą na kupnego batonika, ten przepis załatwi sprawę. Już więcej nie będziecie mieli ochoty na batonika o składzie niezbyt korzystnym dla naszego zdrowia. Jest to też świetny pomysł na zrobienie domowych słodyczy z dziećmi – warto uczyć ich dobrych nawyków od jak najmłodszych lat.

Jeśli wypróbujecie ten przepis, koniecznie mi o tym napiszcie! Zdjęcia również mile widziane 🙂

 

CIEKAWOSTKA TYGODNIA – KEFIR NAPOJEM SPORTOWCÓW

Ostatnio opublikowane badanie wykazało, że osoby aktywnie fizycznie, które piły kefir, charakteryzowały się przyspieszoną regeneracją, mniejszym zmęczeniem i lepszymi wynikami w sportach wytrzymałościowych. U sportowców kefir zwiększał też poziom glikogenu mięśniowego i wątrobowego, a co za tym idzie – ich zdolności treningowe. Dodatkowo wpływał na spadek kinazy keratynowej (wskaźnik uszkodzenia mięśni), który wzrasta podczas długiego i intensywnego wysiłku. Kefir hamował również procesy kataboliczne, a osoby pijące ten napój wykazywały niższe stężenie mleczanu i amoniaku we krwi (zwiększających uczucie zmęczenia).

Od dziś kefir po każdym wysiłku! 😀

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Masz pytanie? Pisz śmiało :)