Inspirtator #2

Inspirtator #2

Kolejny Inspirator przed Wami. Przygotowanie go daje mi coraz więcej radości, więc mam nadzieję, że na stałe zagości na blogu. W każdym razie sprawdźcie, co dzisiaj dla Was przygotowałam!

 

DIY – ETYKIETY NA PRZYPRAWY

Posiadanie porządku w przyprawach, które umieszczałabym w ładnie opisanych pojemniczkach, od zawsze było moim marzeniem 🙂  I tym razem postanowiłam poszukać czy internet przyjdzie mi z pomocą. Oczywiście się nie zawiodłam! Do wyboru mamy naprawdę ogromną ilość zaprojektowanych etykiet na przyprawy, które możemy wydrukować w domowym zaciszu i przykleić na nasze pojemniki. Ja osobiście preferuję te od Kasi z Pozytywnego Planu 🙂

etykiety

 

 

 

 

 

 

Przykładowe etykiety z pozytywnyplan.pl

PLANOWANIE JADŁOSPISU

Pewnie większość z nas wpada w pułapkę „gotowych posiłków”, szybkich przekąsek i jedzenia byle czego na mieście. Równie często rezygnujemy ze spożycia warzyw i owoców, wybieramy przetworzone produkty i…tyjemy. Jak zmienić złe nawyki żywieniowe? Praktyczne wskazówki i porady możecie znaleźć tutaj.

POMYSŁ NA HOBBY – RYSOWANIE

A może by tak…nauczyć się rysować?! Według Kasi z Worqshop to nic trudnego. Wystarczy trochę czasu, konsekwencji i wyobraźni. W końcu rysować można wszystko! Na przykładzie męża Kasi możecie zobaczyć jak potoczyła się jego historia „od zera do ilustratora”. A zaczęło się od jednej książki – ?The Creative License? autorstwa Danny Gregory?ego. Fab rysuje wszystko co ma przed sobą, więc koniec z argumentem „nie mam kiedy iść w teren”, czy kończą mi się inspiracje!

rysowanie9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przykładowy rysunek Faba z worqshop.pl

NEWS TYGODNIA

Ruszyło Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej! Czym jest NCEŻ? To inicjatywa Instytutu Żywności i Żywienia mająca na celu umożliwić nam dostęp do rzetelnej wiedzy na temat żywności, żywienia i stylu życia. Odbywa się ona w ramach współpracy polsko-szwajcarskiej i projektu „Zapobieganie nadwadze i otyłości oraz chorobom przewlekłym poprzez edukację społeczeństwa w zakresie żywienia i aktywności fizycznej”.

Na stronie NCEŻ możecie znaleźć liczne przydatne narzędzia, które pomogą wspierać prawidłowe żywienie, wśród nich są m.in.:

  • Aplikacja Zdrowa Mama
  • Aplikacja Asystent Zdrowego Żywienia
  • Kalkulatory (np. BMI)
  • Wideo porady dla kobiet w ciąży i po porodzie
  • i wiele, wiele innych!

PRZEPISY TYGODNIA

Ostatnio poszukiwałam przepisu na szybkie i „zdrowe” przekąski, którymi mogłabym poczęstować przyjaciół. Mój wybór padł na dosyć proste przepisy, ale jakże skuteczne! Efekt spożycia słodkich i słonych przekąsek bez poczucia winy murowany!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BLOG TYGODNIA

  • ErVegan – pomysły na wegańskie dania. Kuchnia roślinna nigdy nie była tak prosta!

CIEKAWOSTKA TYGODNIA

Jaja kur z wolnego wybiegu wykazały większą o 30% zawartość witaminy D niż jaja kur hodowanych w innych warunkach. Zauważono także, że jaja kur pochodzących z gospodarstw ekologicznych posiadały wyższą zawartość związku 25(OH)D3, czyli formy witaminy D istotnej dla naszego zdrowia.

Wyniki te pochodzą z Food Chemistry, gdzie badacze z Reading Univeristy opublikowali wyniki swoich badań. W trakcie przeprowadzania badań wzięli do analizy 270 jaj dostępnych w supermarketach w Wielkiej Brytanii

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Masz pytanie? Pisz śmiało :)