Co warto uwzględnić w codziennej diecie

Co warto uwzględnić w codziennej diecie

Jedzenie kusi nas na każdym kroku, szczególnie, gdy chcemy zrzucić wagę. Jednak nie wszystkie te, które mają zła opinie spowodują niekorzystny efekt dla naszej wagi. Naucz się , które kuszące produkty pomogą Ci zrzucić wagę i ją utrzymać!

1)      Jajka

Kiedy zastanawiamy się nad zdrowym odżywianiem, niewiele pozycji wywołuje takie emocje jak jajka. Ostatnie badania sugerują, że jedzenie jednego jajka na dzień jest bezpieczne i korzystne dla naszego organizmu dla większości dorosłych, a jedzenie go na śniadanie dodatkowo spowoduje spalenie nadprogramowych kalorii.  Jajka są pełne białka, które potrzebują czasu na strawienie. Zjedzenie ich rano spowoduje, że nasz żołądek będzie zaspokojony przez dłuższy czas, więc w ciągu dnia zjemy mniej.

2)      Stek

Od lat dietetycy strofują nas byśmy spożywali mniejsze ilości czerwonego mięsa. Ale stek niekoniecznie może zaszkodzić naszej figurze. W zasadzie kawałek chudej wołowiny jest bardziej nasiąknięty tłuszczem niż średniego rozmiaru pierś kurczaka bez skóry. Tak jak w przypadku jajek, stek jest bogaty w białka i dłużej utrzyma efekt najedzenia. By dostarczyć mniejszą ilość tłuszczu najlepiej wybrać polędwicę czy szponder i wybierać wielkość porcji nie większą niż dłoń.

3)      Wieprzowina

Najczęściej opisywana jako ta tłusta, którą lepiej unikać. Aktualnie polędwica wieprzowa zawiera 31% mniej tłuszczu w porcji niż 20 lat temu. Co sprawia, że mięso to jest doskonałym źródłem białka oraz posiada właściwości podobne do wołowiny.

4)      Makaron

Przyjęło się, że raczej powinniśmy unikać makaronu będąc na diecie. Jest to często popełniany błąd, gdyż należy go spożywać śmiało, ale ten z pełnego ziarna i w niewielkich porcjach.  Badania ukazują, że ludzie, którzy jedzą produkty z pełnego ziarna kilka razy dziennie są szczuplejsi i utrzymują zdrową wagę. Pojawiają się także badania sugerujące, że jedzenie pełnoziarnistych produktów sprzyja zrzucenia tłuszczyku z okolic brzucha.

5)      Orzechy

Orzechy są zasobne w tłuszcz, ale mają też swoje zalety. Są bogate w składniki odżywcze, białka i stabilizują poziom cukru we krwi. Oczywiście najważniejsze jest by nie spożywać ich garściami, a maksymalnie kilka sztuk na dzień. Nawet  jedzenie masła orzechowego jest dla nas korzystne. Badania pokazują, że  niewielka ilość orzechów dziennie może pomóc nam powstrzymać niepohamowany głód.

6)      Ser
Dietetycy często starają się obniżyć ilość spożywanych przez nas kalorii poprzez zalecanie nisko tłuszczowych serów i produktów mlecznych, badania pokazują, że jest to często błąd, ponieważ zawierają dużo mniej wapna. Zgodnie z ich wynikiem nasz organizm spala więcej tłuszczu, gdy otrzymują odpowiednio wysoką ilość wapna. Suplementy wapna nie zapewnią tej samej relacji, dlatego ważne jest, aby nie rezygnować całkowicie z produktów bogatych w ten związek.

7)      Kawa

Kawę możemy uznać za niekorzystną dla naszego zdrowia tylko wtedy, gdy przekraczamy dzienną, sugerowaną liczbę filiżanek kawy. Dodatkowo pijemy ze śmietanką, syropami czy cukrem. Jeśli pijecie zwykłą czarną nie dostarczacie organizmowi nadprogramowych kalorii.  Jednak warto dodawać do niej mleka średnio kalorycznego (np. 1,5%) by zapewnić sobie dawkę wapna i witaminy D.  Jeśli musicie już słodzić skorzystajcie z miodu, syropu z agawy czy stewii.

8)      Czekolada

Czekolada jak każdy wie poprawia samopoczucie, dodatkowo zawiera magnez wspomagający pracę naszego mózgu i sprawia, że czujemy się szczęśliwi. Oczywiście nie należy z nią przesadzać i wybierać innej niż gorzkiej, gdyż im mniej kakao w czekoladzie tym mnie zdrowa jest dla naszego organizmu. Lepiej zjedzmy codziennie kawałek takiej gorzkiej czekolady, dzięki któremu złagodzimy napady na słodycze, niż od razu tabliczkę raz na jakiś czas.

Mam nadzieję, że trochę Was to zainspiruje i sprawi, że częściej będziecie łamać stereotypy dotyczące jedzenia pewnych produktów.  Jedzcie z głową! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Masz pytanie? Pisz śmiało :)