#6 Domowe słodycze: Fit ciasto porzeczkowe z bezową pianką

Ostatnio w moich słodkich przepisach dominowały orzechy, dlatego czas na lekką modyfikacje! Tym razem mam dla Was propozycję ciasta z porzeczkami i przepyszną bezową pianką. Do tego ciasto jest bez cukru, więc spokojnie można je określić jako fit!

Odkąd zaczęłam pracę jako dietetyk, wiedziałam, że głównie będę chciała walczyć z mitem, że dieta to same wyrzeczenia, monotonia, nuda. W moich przepisach próbuję Wam pokazać, że można jeść smacznie i z głową, że w dbaniu o siebie i swoją sylwetkę, nie chodzi o to, by się męczyć, ale o to by świadomie dokonywać pewnych zmian, dzięki którym będziemy czuć się lepiej i lepiej będziemy wyglądać.

Życie bez cukru może być słodkie

Jeśli nie możecie poradzić sobie z ochotą na słodkie, to sobie nie radźcie! Jak to mówią – „Nie możesz pokonać wroga, to się z nim zaprzyjaźnij„. Pewnie teraz jesteście zdziwieni moimi słowami, ale już tłumaczę co mam na myśli. Po prostu, jeśli należycie do osób, które uwielbiają słodki smak, to zmieniając sposób odżywiania, nie musicie rezygnować ze słodkiego smaku, ale warto pożegnać się z cukrem!

Najprostszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest znalezienie dla siebie takich zamienników, które dadzą podobny efekt, a nie dadzą wyrzutów sumienia i dodatkowych kilogramów na wadze. Stąd mój cykl domowych słodyczy, w którym pokazuje Wam, że życie bez cukru może być słodkie i pełne smaku. Wystarczy wybrać przepisy, które są bliskie Waszym kubkom smakowym i cieszyć się pysznymi deserami będąc na diecie redukcyjnej. Tak, to jest możliwe!

To co chciałabym Wam przekazać, to właśnie to, że zmieniamy nawyki na całe życie, a nie na chwilę. Dlatego warto szukać rozwiązań, które będą dla naszej głowy i ciała kompromisem. Dzięki temu przestrzeń w Waszej głowie na ważne sprawy, nie zostanie zajęta przez obsesyjne myśli o zjedzeniu czegoś słodkiego. Zaplanowane fit słodycze, to sukces w dążeniu po zdrowie i zadbaną sylwetkę. Bez rygoru, restrykcji i zakazów. Co Wy na to?

Przedłużyła mi się tam myśl! Już przechodzę do przepisu 🙂

https://www.instagram.com/p/Bo_Br4sBCb2/?taken-by=dietetyk_m_przeslakowska

Składniki:

Ciasto:

  • Mąka pełnoziarnista pszenna – 1 i 1/4 szklanki
  • Olej – 1/2 szklanki
  • Żółtka – 4 sztuki (białka na bezową piankę)
  • Proszek do pieczenia – 1 łyżeczka
  • Ksylitol – 1/2 szklanki

Porzeczki (lub inne owoce):

  • Porzeczki – wedle uznania
  • Mąka ziemniaczana – 1 łyżeczka (do oprószenia)

Bezowa pianka:

  • Białka – 4 sztuki
  • Ksylitol – 3 łyżki
  • Mąka ziemniaczana – 3 łyżeczki
Przygotowanie:

Żółtka oddzielamy od białek i wkładamy do miski. Białka posłużą nam później do ubijania. Do żółtek dodajemy ksylitol i chwilę ucieramy. Następnie powoli wlewamy olej. Na koniec dodajemy mąkę i proszek do pieczenia. Gotową masę przekładamy do formy wysmarowanej olejem i pieczemy 10-15 minut w 180 stopniach.

Po 10-15 minutach ciasto posypujemy owocami (jeśli są mrożone, to bez rozmrażania) i oprószamy mąką. Wkładamy do piekarnika do kolejne 5-10 minut.

Następnie ubijamy białka z ksylitolem, a potem dodajemy mąkę i dobrze mieszamy. Wyjmujemy ciasto, wykładamy piankę na owoce i równomiernie rozsmarowujemy. Pieczemy 10 minut.

Wydaje się pracochłonne, ale jest naprawdę ekspresowe! A jakie pyszne! Koniecznie musicie przetestować! Dajcie mi znać, jeśli będzie wypróbowywać ten fit przepis 🙂

SMACZNEGO!

A jeśli macie ochotę na inne słodkości, to znajdziecie je TUTAJ.

Przypominam, że cały czas możecie pobrać e-book z 10 przepisami dla zabieganych! Wystarczy zapisać się do newslettera  w formularzu poniżej!

Bądź na bieżąco!

Zapisz się na mój newsletter, aby otrzymać darmowy e-book "10 przepisów dla zabieganych" i razem ze mną podążaj drogą zdrowego odżywiania!

Już za moment!

Jesteś super! Cieszę się, że do mnie dołączasz! Razem możemy więcej 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.