Inspirtator #10

Inspirtator #10

Trochę ostatnio zaniedbałam tę serię wpisów, ale już się poprawiam i leci do Was kolejna porcja inspiracji. Dzisiaj nieco o gimnastyce i żywieniu w sporcie, mam również dla Was przepis na przepyszne wegańskie brownie z masłem orzechowym.

ZRÓB COŚ DLA SIEBIE – PORANNA GIMNASTYKA

Zaspane ranki nie sprzyjają rozruchowi, ale co jeśli trening miałby zająć mniej niż 12 minut?:) Z taką propozycją wychodzi do Was Marta Hennig z bloga Codzienniefit. Warto obserwować tę trenerkę, bo z dnia na dzień osiąga coraz większy sukces! Ostatnio wygrała konkurs Women’s Health – The Next Fitness Star, więc niedługo możecie spodziewać się jej autorskiego treningu na dvd! 🙂

A przy okazji polecam Wam zajrzeć do książki Marty 🙂

 

PLANOWANIE JADŁOSPISU – PRZEPISY NA SZYBKI OBIAD

5 prostych i smacznych przepisów na obiad? Nic trudnego! Tym razem Ania z Niebalaganki oferuje Wam swoje sprawdzone przepisy, a do tego odżywcze, odpowiednie nawet dla osób na diecie i do zrobienia w 30 minut 😉

Tortilla, łosoś, placki z cukinii….czego chcieć więcej! 😀

 

PRAKTYCZNE PORADY – SUPLEMENTACJA NA DIECIE WEGAŃSKIEJ

Będąc na diecie wegańskiej świadomie rezygnujemy z produktów odzwierzęcych, a co za tym idzie pojawia się ryzyko, że w naszym organizmie może się pojawić niedobór pewnych składników mineralnych i witamin. Czy od razu należy brać suplementy? A może da się załatwić sprawę odpowiednim doborem produktów? Odpowiedzi na te pytania możemy przeczytać w poście Eryka z ErVegan.

Na pewno ważnym składnikiem, praktycznie nie do zaspokojenia z produktów roślinnych (trzeba jej ze świecą szukać!), jest witamina B12.  W momencie odstawienia nabiału i ryb również kluczowa wydaje się być witamina D, której i tak mamy przeważnie niedobór, przy okazji warto też wspomnieć o kwasach omega-3, wapniu i jodzie.

PRZEPIS TYGODNIA

  • Brownie z kremem orzechowym – do tego wegańskie…mniam! Marta z Jadłonomii jak zawsze potrafi podbić moje kubki smakowe. Jeszcze parę lat temu patrzyłam na ten weganizm z ukosa, teraz uważam, że to świetny pomysł na włączenie do swojego menu dużej ilości witamin i składników mineralnych

 

BLOG TYGODNIA

  • Codzienniefit– fitness, zdrowie i konkretne porady żywieniowe, warto zarezerwować sobie dłuższą chwilę, bo ten blog wciąga! 🙂

 

CIEKAWOSTKA TYGODNIA – ROZMARYN POPRAWIA PAMIĘĆ

Rozmaryn pomaga nam w zachowaniu zdolności poznawczych? Do takiego wniosku doszli badacze z … badając osoby starsze i możliwości ich pamięci. Wystarczyło pół łyżeczki dodanej do soku pomidorowego, aby skutecznie polepszyć pamięć seniorów (średnia wieku 75 lat).

Źródło: Grefer M., Nutrition Facts, Volume 35, 27 marzec 2017

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Masz pytanie? Pisz śmiało :)