Jak nie przytyć na wakacjach? 7 zasad, które warto poznać przed wyjazdem wakacyjnym!

Wakacje to czas, kiedy chcemy być beztroscy, dobrze się bawić i nie martwić codziennymi sprawami. Jak zatem podejść do jedzenia na wakacjach, aby nie przytyć w ich trakcie? Dzisiaj chciałabym Wam przedstawić kilka pomysłów jak to zrobić. Przy stosowaniu tych paru zasad Wasza ciężka praca nie pójdzie na marne!

Tak, dobrze czytacie! Da się jednocześnie odpocząć, zrelaksować, jeść smacznie i nie musieć myśleć o diecie, a przy okazji nie przytyć. Wystarczy zapamiętać co należy robić, aby te dni beztroski nie zaprzepaściły całej naszej ciężkiej pracy.

Po pierwsze: „Nie podjadaj”

To chyba najczęstszy błąd, który powtarzamy w trackie wakacji. W ciągu roku przeważnie pilnujemy liczby i pór posiłków. O ile z godzinami możemy pokombinować, o tyle liczba posiłków nie powinna aż tak bardzo się zmienić. Jeśli mamy ochotę na jakąś przekąskę, czy posiłek, to zjedzmy w ramach jednego z posiłków. Nie podgryzajmy czegoś przez cały dzień. Dajmy naszemu metabolizmowi złapać chwilę na trawienie.

Po drugie: „Wybieraj świadomie”

Na wakacjach bardzo często mamy ochotę na trochę swobody, chcemy sobie odpuścić rygorystyczne podejście do swojej diety. Pamiętajmy jednak, że nasze żywienie na co dzień nie jest naszą karą, a sposobem odżywiania, które powinno towarzyszyć nam do końca życia.  Jeśli mamy ochotę na lody, to je zjedzmy, ale może niekoniecznie z toną słodkich dodatków. Czasami warto też sięgnąć po jakieś owoce, nie bazujmy tylko na gotowych produktach. Jeśli już wybieramy coś, co może być dla nas niekorzystne, to starajmy się „ograniczyć zło”, np. bierzmy gofra ze świeżymi owocami, a nie z bitą śmietaną i polewą. Dbajmy o jakość naszych posiłków. Na obiad możemy wybrać potrawy, które rzadko przyrządzamy w domu, np. ryby oraz uwzględniać duże porcje warzyw w każdym posiłku. Jeśli stawiacie na produkty kupione w sklepie, to warto też przejrzeć te listę 10 produktów, które nie zrujnują naszej diety 😉

Po trzecie: „Kontroluj ilość”

Grunt to pamiętać, że porcje sprzed wakacji powinny określać nasze porcje na wakacjach. Lepiej nie stosować dzień w dzień dnia rozpusty. Kontrolujmy  porcje, po które mamy ochotę sięgnąć. Zastanówmy się czy podwójna porcja frytek jest nam na pewno niezbędna. Czy koniecznie musimy zjeść 5 kulek lodów, czy wystarczą 2 kulki. Warto poświęcić chwilę na taką refleksję, a po powrocie z wakacji nie będziemy mieć wyrzutów sumienia.

Po czwarte: „Uwzględnij aktualną aktywność fizyczną”

Jeśli w trakcie wakacji macie ochotę głównie leżeć, ewentualnie czasem gdzieś się przejść, to pamiętajcie, że Wasz organizm będzie spalał mniejszą ilość kilokalorii, jeśli wcześniej podejmowaliście większą aktywność fizyczną. A zatem ilość i wielkość posiłków należy dostosować również do tego, ile będziecie się ruszać.

Po piąte: „Szukaj spontanicznej aktywności fizycznej”

O ile ciężko zaplanować sobie jakieś treningi w trakcie wakacji, o tyle łatwo znaleźć  sposoby na spontaniczną aktywność. Możecie chodzić na piechotę gdzie tylko się da, wybrać się na przejażdżkę rowerową, wybrać schody zamiast windy itp. Możliwości jest wiele, wystarczy się na nie otworzyć!

Po szóste: „Odpuść sobie wyrzuty sumienia”

Jak wiecie, stres nie jest sprzymierzeńcem redukcji masy ciała. Gdy już jesteście na wakacjach, to z nich korzystajcie. Zrelaksujcie się, odpocznijcie, dajcie odpocząć głowie. Jeśli chcecie zrobić sobie „cheat meala”, to go zróbcie i nie katujcie się tym potem. Podejmujcie decyzje świadomie i nie dajcie się zwariować. W końcu po to jedziecie na wakacje, by trochę odsapnąć, więc nie liczcie każdej kalorii. Po wakacjach na spokojnie będzie czas, by trochę popracować nad formą.

Po siódme: „Nie objadaj się na wieczór”

Wieczorem nasze tempo metabolizmu spada, dlatego wolniej spalamy kilokalorie. A zatem, jeśli chcecie sięgać po wysokokaloryczne dania, to raczej róbcie to w pierwszej części dnia, a na kolację zjedzcie coś lekkiego, np. sałatkę. Przy okazji warto też kontrolować ilość alkoholu wieczorem, która chętnie się odłoży w postaci tłuszczyku wokół brzucha.

Mam nadzieję, że z tymi zasadami będzie Wam łatwiej spędzić miło wakacje. Jeśli macie jakieś swoje skuteczne rady, to dajcie znać! 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.