Jak zrobić własny moodboard w jedno popołudnie?

Jak zrobić własny moodboard w jedno popołudnie?

Czym jest moodboard?

Moodboard to tablica naszych inspiracji, a dokładniej tłumacząc tablica nastroju. Zastosowanie początkowo znalazła u osób związanych z projektowaniem mody, grafik czy wnętrz. Obecnie sprawdza się u każdego, kto chciałby zebrać swoje pomysły w jednym miejscu i nadać im spójność.

Sprawdzi się zarówno w wersji wirtualnej, jak i realnej. Jeśli robiłyście kiedyś mapę marzeń, to doskonale będziecie wiedziały o co chodzi. Jeśli nie, to zaraz wszystko wytłumaczę!

www.whitecornercreative.com

Jak stworzyć własny moodboard?

W wersji realnej, czyli namacalnej, przyda nam się kartka papieru (im większa, tym lepiej), tablica korkowa, magnetyczna, deska albo cokolwiek do czego będziemy mogły przyczepiać nasze inspiracje. Ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia, a do takiej podstawy możemy przyczepić cokolwiek przyjdzie nam do głowy.

Sprawdzą się zarówno wycinki z gazet, magazynów, jak i materiały, jakieś pocztówki, ważne dla nas słowa, kolory. Dosłownie wszystko, co sprawia, że czujemy natchnienie!

W wersji wirtualnej będziemy tworzyć kolaż. Dobrym źródłem inspiracji będzie tutaj np. Pinterest, na którym możemy znaleźć masę ciekawych pomysłów! Proponuję zrobić sobie oddzielną tablicę, tylko na to i wrzucać wszystko co nas zainspiruje (dobrze ukryć tablicę, żeby inni jej nie widzieli, ale nie jest to jakimś wymogiem).

www.byrosanna.co.uk

Jak długo zbierać inspiracje do moodboard?

Macie dwie opcje. Albo robicie to raz, a dobrze – czyli dajecie sobie np. 1-2 h na przeglądanie inspiracji i zapisywanie/wycinanie tego, co Was inspiruje albo trochę więcej czasu i np. w weekend siadacie i tworzycie własny moodboard!

Ja chyba wolę raz, a dobrze 😉

Żeby się jednak nie rozpędzać, dajcie sobie np. limit 20 obrazków/materiałów/napisów i sprawdźcie czy wyłania się jakiś motyw. Inspiracje zbierajcie intuicyjnie. Podoba Wam się, to sobie to zapisujcie, wycinajcie.

Oceńcie, które obrazki łączą jakieś wspólne elementy i odrzućcie skrajności. Zarówno te zbyt podobne do siebie, jak i te zbyt różne. Niech zostanie Wam kilka zdjęć. Wybierzcie też kolory dominujące, np. 3 podstawowe kolory w dwóch odcieniach.

Pokombinujcie z obrazkami i ich układem. Ułóżcie je tak, by do Was przemawiały. Złóżcie je w spójny kolaż i zastanówcie się czy łączy się z Waszą marką. Możecie też wcześniej zrobić research jakie kolory są teraz na topie w Waszej branży lub polegać tylko na własnej intuicji.

www.cestbonpourcquetas.wordpress.com


Jak korzystać z moodboard?

Warto podejść do moodboard jak do kierunkowskazu, który trzyma nas w pewnym schemacie, nadaje pewną formę, ale w żadnym wypadku nie jest naszą klatką. Najważniejsze jest to, aby postawić na kreatywność. Odkryć jakiś nowy kierunek, ale też zastanowić się jak możemy prezentować treści, żeby były spójne z nami.

Dobrze odrobiona praca domowa i stworzenie takiego kolażu inspiracji da nam pole do kombinowania z wizerunkiem. Spójny, przyciągający uwagę wizerunek, np. na instagramie, ukaże nas w oczach odbiorców jako interesujący profil, da nam większy wskaźnik konwersji (przerzucania odbiorców z instagrama np. na naszą stronę z produktami) i zwiększy sprzedaż.

Zdecydowanie warto o to zadbać!

www.byrosanna.co.uk

A Wy robiłyście kiedyś swoją tablicę nastroju? 😉

Jeśli macie jeszcze jakieś pytania, piszcie śmiało! Chętnie wyjaśnię! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Masz pytanie? Pisz śmiało :)