#12 Inspirator, czyli podsumowanie inspiracji tygodnia

Kolejny tydzień za nami. Jak ten czas szybko leci! Zaraz się zaczyna szkoła i jednocześnie kończą wakacje. Mimo wszystko czekam na wrzesień i sezon grzybowy, bo to jedna z moich ulubionych czynności jesienią. A Wy czekacie na jesień? 😉 No dobra, już przechodzę do dzisiejszych inspiracji! PRAKTYCZNE PORADY – JAK ŁĄCZYĆ OPIEKĘ NAD DZIECKIEM  Z Czytaj dalej

#1 Domowe słodycze: Ekspresowe ciasto czekoladowe ze śliwkami

Ostatnio naszła mnie myśl, że warto byłoby częściej wrzucać posty z pomysłami na domowe słodycze. Dużo osób podchodzi do eliminacji cukru „zero-jedynkowo”, przez co w efekcie nie dają rady wytrzymać bez cukru. Próbują z dnia na dzień ograniczyć wszystko, co słodkie i po paru dniach takiej wstrzemięźliwości, rzucają się na wszystko, co będzie pod ręką. Czytaj dalej

Dzięki tej przyprawie spalisz tłuszcz dwa razy szybciej!

Zaciekawieni? To dobrze! Czy to możliwe, aby jakaś przyprawa spalała tkankę tłuszczową dwa razy szybciej? Okazuje się, że według irańskich badanych, to jak najbardziej możliwe! Pod lupę wzięli oni aromatyczną przyprawę, dosyć często stosowaną w kuchni arabskiej. Mowa o…kuminie. Spadek tkanki tłuszczowej w trzy miesiące W badaniu wzięło udział 88 osób. Kluczowe było to, że Czytaj dalej

#1 Czego jeszcze nie wiecie o owocach i warzywach?

O tym, że warzywa i owoce są zdrowe wiedzą już chyba przedszkolaki. Jednak dzisiaj postanowiłam pokazać Wam je z innej strony. W związku z tym zebrałam dla Was  parę ciekawostek, o których mam nadzieję jeszcze nie wiecie, a jeśli wiecie to może nie o wszystkich 🙂 Jeśli cierpicie na zespół metaboliczny, szukacie produktów o właściwościach Czytaj dalej

Fakt czy mit: Czy można jeść po 18?

Przeglądając gazety, blogi gwiazd i inne popularne strony często można natrafić na informację, że jedzenie po 18:00 nie pozwoli nam utrzymać upragnionej masy ciała lub zgubić parę nadprogramowych kilogramów. Ten news tak bardzo się rozpowszechnił, że pytając dowolną osobę, laika, na pewno potwierdzimy, że słyszał tę zasadę. Ale czy to prawda? Czy jedzenie po 18:00 Czytaj dalej

Ogarnij się w Nowym Roku – czyli jak zrealizować swoje żywieniowe cele!

Ostatnio w programie śniadaniowym usłyszałam, że najczęściej podejmowanym postanowieniem noworocznym Polaków jest…oczywiście schudnięcie XX kg. I zaczęłam się zastanawiać dlaczego jest to tak stały element naszych corocznych rozmyślań. Co powoduje, że co roku zaczynamy od nowa, czasami nawet z większym bagażem niż poprzedniego roku? I doszłam do wniosku, ze chodzi o  brak planu działania. Jakiś Czytaj dalej

Dobra organizacja to podstawa, czyli jak zorganizować swoją dietę.

Czas wakacji to taki specyficzny czas, kiedy to niby nasze obowiązki się nie zmieniają, ale jednak jest jakoś inaczej. Jednocześnie chce się więcej i mniej. Jak to możliwe? Chodzi o to, że po prostu chce się więcej korzystać z życia, pogody, natury, a mniej skupiać na obowiązkach, pracy i ogólnych „powinnościach”. Jak w tym okresie Czytaj dalej

Jak jeść mniej? Zapisz, co jesz!

Dzisiaj chciałabym przedstawić prosty sposób na to by wpłynąć na swój sposób odżywiania i zrobić to za jak najmniejsze pieniądze. W zasadzie kosztem będzie Wasza praca, systematyczność i wytrwałość. No może ewentualnie jakiś ładny notes, w którym zechcecie sobie wszystko zapisywać 🙂 Po co zapisywać wszystko co jem? Udając się na wizytę do dietetyka lub Czytaj dalej