Szybki lunchbox do szkoły/pracy :)

Odkąd mam możliwość podgrzewania sobie jedzenia poza domem, coraz częściej zabieram ze sobą przygotowane dzień przed lunchboxy. Jako, że staram się coraz mniej smażyć, w mojej kuchni pojawiają się eksperymenty z szybkimi przepisami, do których wykorzystać można parowar. Tak powstała moja  dietetyczna „moussaka”, którą mogę polecić z czystym sercem 🙂

Dietetyczna „moussaka”

Składniki:

  • mięso mielone z szynki wieprzowej (500 g)
  • bakłażan (1/2 sztuki)
  • mozzarella (1/2 kulki)
  • garam masala
  • czosnek
  • papryka wędzona
  • papryka czerwona
  • sól
  • pieprz
  • olej rzepakowy

Przygotowanie:

Mięso doprawić przyprawami, dobrze wymieszać i odstawić na trochę do lodówki (u mnie około godziny), aby się wszystko ładnie przegryzło. Bakłażana pokroić wzdłuż na plastry, każdy posmarować pędzelkiem olejem, oprószyć solą i pieprzem, a następnie podpiec w piekarniku, tak aby się lekko przyrumieniły. Przygotować sobie papier do pieczenia, na nim położyć bakłażany, potem połowę mięsa rozłożyć tak, aby przykryły bakłażany. Ponownie kładziemy bakłażany, mięso mielone i na górze układamy plastry mozzarelli. Zawijamy wszystko w papierze i wkładamy do parowaru. Trzymamy 20 minut i gotowe!

Pomidorowy bulgur

Składniki:

  • bulgur (woreczek)
  • sos pomidorowy/passata (u mnie poszedł litr domowego)

Przygotowanie:

Bulgur wsypujemy do garnka, zalewamy sosem pomidorowym do przykrycia i co jakiś czas, gdy wyparuje, dolewamy kolejną porcję (coś jak przy risotto) aż kasza zmięknie.

Do tego zrobiłam na szybko sałatkę z pomidora i sałaty lodowej z olejem, solą i pieprzem 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *