WegeBurger z buraka

WegeBurger z buraka

burak

Ostatnio próbuje przemycić w swojej kuchni trochę więcej warzyw. W związku z tym poszukuję przepisów, które zaspokoją moje kubki smakowe i zastąpią często spożywane mięso. Tym sposobem trafiłam w książce Marty Dymek pt. Jadłonomia, na burgery z buraka i postanowiłam spróbować lekko modyfikując 🙂

Wykonanie jest dosyć szybkie i przyjemne, składniki również łatwo dostępne 🙂 Zwłaszcza teraz, kiedy na rynku dominują warzywa korzeniowe i kiszonki, warto z nich przygotować coś pożywnego, zamiast inwestować w zagraniczne produkty. Burgery podałam z bułką razową, sałatą i serkiem śmietankowym. Oczywiście dodatki do nich mogą być dowolne, możecie wybrać na co macie ochotę. W smaku wychodzą delikatnie słodkie, ale myślę, że spokojnie mogą przekonać do siebie niejednego mięsożercę 😉

Składniki (12 burgerów):

  • buraki surowe, tarte na tarce o grubych oczkach ( 2 sztuki)
  • <czerwona> cebula (1 sztuka)
  • czosnek, posiekany lub zmiażdżony (2 ząbki)
  • kasza jaglana, ugotowana (1,5-2 szklanki)
  • ziarna słonecznika, prażone (5 łyżek)
  • mąka pszenna pełnoziarnista (0,25 szklanki)
  • olej (0,25 szklanki)
  • sos sojowy (1-2 łyżki)
  • natka pietruszki, posiekana (2 łyżki)
  • imbir (1 łyżeczka)
  • chili (0,5 łyżeczki)
  • pieprz do smaku

 

burak 2

Przygotowanie:

Wszystkie składniki należy umieścić w misce i wymieszać. W między czasie nastawić piekarnik na 200 stopni. Dłonie warto skropić olejem by podczas wyrabiania masy nie kleiła się do nich. Całość należy wyrabiać 3-6 minut w zależności od stopnia połączenia składników. Masa ma być klejąca. Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia kładziemy uformowane burgery wg upodobania. Pieczemy je koło 20 minut, a potem przekładamy na drugą stronę i jeszcze 5-10 minut. Po wyjęciu warto chwile odczekać zanim je ruszymy, gdyż mogą się rozpadać. Po lekkim przestygnięciu są zwarte i gotowe do jedzenia 🙂

Wartość odżywcza:

Porcja – 60 g

Energia: 118 kcal
Węglowodany: 16 g
Tłuszcz: 5 g
Białko: 3 g

Dodatkowo jest źródłem wielu cennych składników takich jak: potas, żelazo, magnez, cynk, wapń, witamin z gr.B, witaminy C, błonnika  i wielu innych 🙂

Bomba zdrowia! 🙂
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Masz pytanie? Pisz śmiało :)