Insulinooporność a aktywność fizyczna – czyli jak ćwiczyć, by schudnąć!

Insulinooporność to zaburzenie metaboliczne polegające na obniżonej wrażliwości organizmu na działanie organizmu, pomimo jej prawidłowego lub podwyższonego stężenia we krwi. Nieprawidłowa reakcja organizmu na ilość wytwarzanej insuliny powoduje, że jego ilość wytwarzana jest w coraz większych ilościach, a w konsekwencji może prowadzić do to wielu chorób. Kluczowe są zwłaszcza choroby układu krwionośnego oraz cukrzyca typu Czytaj dalej

Gorąco!!! Czyli co zjeść, gdy na dworze upał!

Gdy temperatura za oknem przekracza 30 stopni mało kto ma apetyt na wysokokaloryczne produkty. Właściwie można by rzec, że to pogoda idealna dla osób odchudzających się. Jedzenie nawet nie kusi, no może prócz lodów i  świeżych owoców. Ale czy można urządzić sobie dzień głodówki i objeść się nocą, gdy temperatura spada? Oczywiście, że….NIE! Bardzo ważne Czytaj dalej

Wydarzenia sportowe w czerwcu – cz.2 :)

Dzisiaj chciałabym Wam zaprezentować drugą część wydarzeń sportowych, które będą miały miejsce w czerwcu. Poprzednią znajdziecie tutaj. Pogoda dopisuje, dlatego warto z niej skorzystać i podjąć się jakiejś aktywności fizycznej. Koniec wymówek, forma sama się nie zrobi! 🙂 Warszawa i okolice Women’s Run Kiedy: każda sobota Godziny: 9:00-12:00 (w zależności od lokalizacji) Za ile: darmowe Czytaj dalej

Jak się zmotywować do aktywności fizycznej, czyli wydarzenia sportowe w maju i czerwcu – cz.1 :)

Wiosna, to okres kiedy mamy więcej chęci do działania, chcemy też przebywać na świeżym powietrzu, a nawet się poruszać. Tylko gdzie szukać motywacji? Najlepiej na  wydarzeniach sportowych 🙂 Oprócz podstawowych aktywności, które możemy wykonać na świeżym powietrzu, takich jak: jazda na rowerze, bieganie, spacerowanie, gra w piłkę, jazda na rolkach itp., pojawia się wiele imprez Czytaj dalej

Polscy trenerzy: Katarzyna Wolska

Źródło: kwietniowy Shape* Aktualnie coraz więcej osób przestawia się na sportowy tryb życia, w związku z czym pojawia się wokół nas coraz więcej profesjonalistów. Postanowiłam ruszyć z działem o polskich trenerach i przybliżyć sobie i Wam ich osoby 🙂 Dzisiaj chciałabym Wam przedstawić Katarzynę Wolską. Warto promować jej działalność, gdyż od roku organizuje  treningi biegowe Czytaj dalej

Trzymanie wody w organizmie

Każdego dnia Wasza waga ulega znacznym wahaniom, czujecie się opuchnięci i zmęczeni, a wokół kostek pojawiają się obrzęki, które widać zwłaszcza po odciskujących się skarpetkach? Prawdopodobnie w Waszym organizmie zatrzymuje się woda, która wywołuje wspomniane wyżej objawy. Jak temu zapobiec lub sobie z tym poradzić? O tym w dzisiejszym poście. W większości przypadków problem trzymania Czytaj dalej

Jak znaleźć partnera… do treningu?

Często jest tak, że chcielibyśmy poćwiczyć, ale sami nie mamy motywacji, a w naszym najbliższym kręgu znajomych i rodzinie nie ma osób, które podzielałyby nasze chęci. W końcu fajnie pojeździć na rowerze w miłym towarzystwie, a i łatwiej się ruszyć z kanapy, gdy mamy z kimś umówiony termin. Jak zatem znaleźć taką osobę? Dzisiaj chciałabym Czytaj dalej

Co z tą wagą? Czyli jak wyświetlane kg odzwierciedlają nasz wygląd.

O tym czy warto się ważyć pisałam już jakiś czas temu. Sugerowałam Wam tam, aby „wyrzucić wagę”, gdyż nie jest ona skutecznym miernikiem naszej pracy. Ma to znaczenie zwłaszcza w przypadku kobiet, kiedy to wahania dobowe są naprawdę wielkie (0,5-1 kg) i nie ukazują naszej ciężkiej pracy. Oczywiście sama waga jest podstawowym miernikiem, który jest Czytaj dalej