Zaplanuj swoją zmianę, czyli kalendarz na styczeń i luty do wydrukowania!

Ależ leci ten styczeń! Ledwo go nadganiam, ale liczy się, że w końcu doganiam. Dzisiaj mam dla Was coś, co mam nadzieję pomoże Wam trochę z organizacją, a mianowicie kalendarz na styczeń i luty do wydrukowania! Daję taki pakiet, bo styczeń połowę już zabrał, a luty przed nami, ale nic straconego! Następne części będą się Czytaj dalej

Postanowienia noworoczne w praktyce, czyli jak przygotować tygodniowy jadłospis

Słowo się rzekło! Postanowienia noworoczne już dawno zostały spisane na kartce, więc teraz czas by je wdrożyć. Bo nie wiem, czy wiecie, ale od samego zapisania paru słów, jeszcze nikomu się życie magicznie nie odmieniło…A zatem czas na praktykę! Jedną z częściej wypisywanych noworocznych zmian, jest „będę się zdrowo odżywiać„, ewentualnie „schudnę x kg„. Tylko Czytaj dalej

Jak schudnąć jesienią? Poznaj moje sposoby na odchudzanie i pobierz jadłospis na jesienny dzień.

Czy zauważyliście, że po 16:00 jest już ciemno? Wydaje się jakby dzień się skrócił, a wraz z nim uleciała cała energia do działania. Mam wrażenie, że mój organizm, gdy tylko robi się ciemno, przechodzi na tryb „nic nie robić” i utrudnia mi skupienie się na różnych zadań. W związku z tym, że ostatnio zamieszkała ze Czytaj dalej

Praktyczne podejście do odchudzania – wskazówki dla początkujących, cz.2: Dlaczego nie chudnę?

W poprzednim poście z tej serii mogliście sprawdzić od czego zacząć przygotowania do odchudzania, jak ustalić zapotrzebowania energetyczne oraz zdecydować o ile obniżyć kaloryczność Waszej diety. Czas na kolejne wskazówki! Wiecie już, że żeby schudnąć trzeba obniżyć podaż kalorii, ale co w momencie, gdy obniżyliście, działacie i dalej nic? Wydarzyć się mogły następujące rzeczy: Za Czytaj dalej

Praktyczne podejście do odchudzania – wskazówki dla początkujących, cz.1: Ustalanie zapotrzebowania energetycznego

Czy wiecie, że w większości przypadków, gdy ludzie zaczynają się odchudzać, natychmiast drastycznie ograniczają ilość spożywanego jedzenia? Wydawałoby się logiczne i skuteczne. Skuteczne może i tak, ale na krótką metę. Na pewno nie jest to zdrowe, bo każdy efekt jo-jo oddala nas od upragnionej sylwetki jeszcze bardziej. Jak zatem się odchudzać z głową? Wystarczy zastosować Czytaj dalej

Fleksitarianizm – alternatywa dla wegetarianizmu?

Coraz więcej osób ogranicza mięso. Nie oznacza to jednak, że całkowicie rezygnują z produktów zwierzęcych, ale że spożywają je w mniejszych ilościach. Wegetarianami ciężko ich zatem nazwać, do wegan im daleko. Kim zatem są? Fleksitarianami! Brzmi kosmicznie? Nie przejmujcie się, zaraz zrozumiecie sens tego słowa! Nazwa fleksitarianizm została zaczerpnięta z języka angielskiego, a dokładniej dwóch Czytaj dalej

Fat shaming, czyli zejdź mi z oczu grubasie!

Na pewno kojarzycie widok osoby otyłej, która siedzi w restauracji typu fast food i spożywa w niej posiłek, a wokół widać pełno szyderczych spojrzeń, oceniających daną osobę. Może sami jesteście takimi osobami, które mają ochotę podejść i powiedzieć tej osobie, żeby przestała już jeść, bo Was to brzydzi. Wiecie jak to się nazywa? Jest to Czytaj dalej

Krótka historia jednego wzdęcia, czyli o laktozie słów kilka

Gdy byłam niemowlakiem, lekarze zdiagnozowali u mnie nietolerancję laktozy. Generalnie oprócz tego, że jadłam pizzę bez sera, hamburgera zamiast cheeseburgera i sorbety zamiast lodów mlecznych, za wiele w moim życiu to nie zmieniało. Pewnie inaczej to wyglądało z punktu widzenia moich rodziców, bo nie było takiej różnorodności produktów jak teraz, ale jakoś szło. Pamiętam też Czytaj dalej