Żeby schudnąć trzeba jeść!

odchudzanie

W wakacje często postanawiamy sobie zrzucić parę kilogramów, co więcej upały nam w tym pomagają, nie mamy apetytu, omijamy kolejne posiłki. Myślimy, ze przechodząc na dietę niskokaloryczną, np. 1000 kcal, schudniemy szybciej, bo im mniej zjemy tym lepiej. Oczywiście, jeśli ktoś się na co dzień opycha to ograniczenie ilości spożywanego jedzenia jest jak najbardziej pożądane, ale nie popadajmy w skrajność i nie zaczynajmy głodówki.

Otóż pamiętajmy, że żeby SCHUDNĄĆ trzeba JEŚĆ! Przechodząc na dietę odchudzającą musimy zredukować ilość dostarczanych kalorii, jednak jeśli pójdziemy na łatwiznę i drastycznie ograniczymy ilość spożywanej energii to najpewniej spowolnimy nasz metabolizm, zwiększmy głód, obniżymy poziom energii i doprowadzimy do utraty masy beztłuszczowej (mięśni!). Chyba sami widzicie, że nie jest to tego warte?:)

Istnieje próg, którego przekroczenie powoduje, że zwiększa się ryzyko wystąpienia kłopotów metabolicznych i żywieniowych. The American College od Sports Medicine ustalił dzienny limit kalorii dla kobiet i mężczyzn, który pozwala na rozsądne schudnięcie. Dla kobiet jest to 1200 kcal, dla mężczyzn 1800 kcal. Należy jednak pamiętać, że są to dosyć ogólnikowe liczby i powinny być dopasowane indywidualnie. Najlepszym wyjściem jest zredukowanie spożywanych kalorii o 30%. Większe ograniczenia mogą dotyczyć tylko osób ze znaczną nadwagą lub otyłością, pod ścisła kontrolą lekarza. Ważne jest też to by nie zapominać o treningu! Dieta to tylko 70% sukcesu, za pozostałe 30% odpowiedzialna jest aktywność fizyczna, której pominąć nie powinniśmy. Poza tym to dzięki niej poczujemy się o niebo lepiej!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.